۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

دستیار اجتماعی رییس جمهور:

کودکان و زنان از گروه‌های دارای اولویت دولت هستند

کودکان و زنان از گروه‌های دارای اولویت دولت هستند

مشهد ـ دستیار اجتماعی رییس جمهور گفت: کودکان و زنان از گروه‌های دارای اولویت دولت چهاردهم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد گفت: بر اساس تحلیل انجام شده در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد کودکان کار دارای فقر درآمدی و ۲۰ درصد دارای سوءتغذیه بودند.
وی برخورداری همه کودکان از آموزش و سلامت را از محورهای مورد توجه دولت چهاردهم در راستای تحقق عدالت بیان کرد و افزود: علاوه بر فقر مطلق، علل فرهنگی موجود در برخی مناطق مرزی نیز در بازماندن کودکان از تحصیل مؤثر است.
دستیار اجتماعی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که همه مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی از کیفیتی بالا برخوردار باشند، تصریح کرد: دولت چهاردهم معتقد است کیفیت آموزش در مدارس دولتی و کیفیت درمان بیمارستان‌های دولتی باید هم‌سطح مراکز خصوصی باشد تا هیچ کودکی به خاطر فقر از دریافت خدمات محروم نشود.
ربیعی، کودکان و زنان را از گروه‌های دارای اولویت دولت چهاردهم بیان و خاطرنشان کرد: زنان علاوه بر اینکه نقش مهم پرورش نسل بعدی کشور را عهده‌دار هستند، همپای مردان در ساختن ایران نیز نقش مضاعفی دارند.
ارائه ۲۰۰ مقاله در دومین همایش بین المللی حمایت از حقوق کودک
دبیر دومین همایش بین‌المللی حمایت از حقوق کودک با بیان اینکه این همایش در محورهای حمایت بین‌المللی از کودکان غزه، حمایت از کودکان مهاجر و پناهنده، حمایت از حق آموزش کودکان، حمایت قانونی از کودکان کار و خیابان برگزار شده است، اظهار کرد: بررسی و تحلیل چالش‌های حقوقی و اخلاقی مرتبط با حمایت از کودکان در شرایط بحرانی و تأمین حقوق اساسی آنان، به‌ویژه در بحبوحه پدیده‌هایی چون جنگ و شرایط ناپایدار اقتصادی و اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
عباس شیخ الاسلامی با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: مقالات پذیرفته شده در کتاب چکیده مقالات همایش بین المللی حقوق کودک چاپ و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.
یادآور می‌شود، دومین همایش بین المللی حقوق کودک از صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در محل هتل پردیسان مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر 6250696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha